In Beeld: Station Delft gaat ondergronds

Beeld: Chris Pennarts

Onder het oude spoorviaduct dat dwars door Delft loopt, ligt op 10 meter diepte het spoor van een gloednieuwe tunnel. In het voorjaar van 2015 vertrekken de eerste treinen op het drukste traject van Nederland vanuit het nieuwe ondergrondse station. Lees hier het artikel.

 


Stationshal met lamellenplafond waarop een historische kaart van Delft is te zien.

Het oude station, links van het nieuwe station/stadskantoor, krijgt een horeca-bestemming.

De stalling voor 5000 fietsen is nog een kale vlakte.

De westelijke tunnelbuis is al zo goed als klaar.

Stationshal en stadskantoor in één.

De sporen liggen op 10 meter diepte.

Links de tijdelijke bewaakte fietsenstalling, rechts de vlakte waar de nieuwe woonwijk komt.

Tijdelijk busstation aan de westzijde van het station.

Als de eerste spoortunnel in 2015 in gebruik komt, wordt het spoorviaduct gesloopt.

Molen De Roos, tussen tram 1 en het spoor.