Ticketverkoop European Sleeper van start
De eerste nachttrein van European Sleeper op het traject Brussel – Amsterdam – Berlijn gaat op donderdag 25 mei rijden. De ticketverkoop is op 20 februari officieel gestart.
Vorig jaar werd de lancering nog uitgesteld omdat er onvoldoende nachttreinrijtuigen beschikbaar waren. “De startdatum in nu definitief. We verkopen nu echte kaartjes aan echte reizigers”, laat oprichter Chris Engelsman weten. Volgens hem is deze startdatum definitief.
De tickets zijn te boeken via de website van European Sleeper. Reizigers kunnen kiezen voor zitplekken, ligplekken en slaapplekken. Deze tickets zijn te boeken vanaf achtereenvolgens 49, 79 en 109 euro.
Route en tijden
De trein gaat drie keer per week rijden, namelijk op maandag, woensdag en vrijdag. Om 19.22 uur vertrekt de nachttrein uur vanuit Brussel, om vervolgens onder meer te stoppen in Antwerpen (20.01), Rotterdam (21.21), Amsterdam (22.34 uur), Deventer (23.49) en Hannover. De trein komt om 06.48 uur in Berlijn aan.
De terugreis gaat op zondag, dinsdag en donderdag. Deze begint om 22.56 uur in Berlijn, waarnaar men om 05.16 in Deventer, om 06.31 in Amsterdam en uiteindelijk om 09.27 op eindhalte Brussel arriveert.
Groeiambities
De rijtuigen worden in eerste instantie gehuurd, maar op termijn wil European Sleeper rijtuigen kopen.
Eind januari werd bekend dat de Europese Commissie een pilotproject ondersteunt van European Sleeper, om een nachttrein tussen Amsterdam en Barcelona te laten rijden, ondersteunt. De route Amsterdam - Barcelona zou volgens Engelsman rond 2025 moeten gaan rijden, maar daarvoor wil European Sleeper eerst eigen rijtuigen kopen en renoveren.
Engelsman: "Dat gaat niet per se om financiering, maar meer om door de bureaucratie heen te worstelen. Hopelijk kunnen we dan ook een lening afsluiten bij de Europese bank om die rijtuigen te kopen."
Meest gelezen vandaag
Meer artikelen met dit thema
VDL neemt bustak Van Hool over
9 apr om 08:53 uurVDL Groep neemt de bus- en touringcarafdeling van het failliet verklaarde Van Hool over. Het Duitse Schmitz…
85 procent forenzen terug bij NS sinds 2019
15 aug 2023Gemiddeld reizen op een werkdag 1,1 miljoen mensen met NS, terwijl dat voor corona nog 1,3 miljoen was. Daarmee…
Kabinet vóór spitsheffing en verdere liberalisering spoor
11 aug 2023Het kabinet wil vanaf 2025 meerdere spoorvervoerders laten meebieden op internationale trajecten op het…
Reis anders en haal meer uit je reistijd
3 aug 2023Om de A2 tussen Deil, ’s-Hertogenbosch en Vught in de toekomst bereikbaar te houden, is het belangrijk dat…
Dataverrijking maakt reisadvies betrouwbaarder
4 jul 2023In opdracht van het platform Beheer Informatie Standaarden OV Nederland (Bison) werkt Irias…
Ook Qbuzz wil (internationaal) spoor op
12 jun 2023Nadat eerder Arriva liet weten het spoor op te willen, maakte ook Qbuzz bekend drie treinverbindingen te willen…
Timmermans: Europese boekingsapp in 2025
30 mei 2023De Limburgse PvdA-Eurocommissaris Frans Timmermans komt deze zomer met een voorstel voor nieuwe wetgeving,…
‘Toon geen kleine vertragingen meer op boordcomputers’
24 apr 2023Tijdens de cao-onderhandelingen in het streekvervoer bleek dat veel buschauffeurs een hoge werkdruk ervaren.…
Reactie toevoegen