Mediacampagne ov-bedrijven hervat

Mediacampagne ov-bedrijven hervat

De landelijke en multimediale ov-campagne ‘het OV is OK’ van de ov-vervoerders is hervat.

De campagne werd op 25 september on hold gezet, in verband met het stijgende aantal coronabesmettingen. Inmiddels staat het licht voor de reiziger weer op groen om gebruik te maken van het ov.

De landelijke campagne is hard nodig, vertelde Pedro Peters, voorzitter van branchevereniging OV-NL, eerder als eens. Dit omdat de boodschap vanuit de Rijksoverheid lang was om het ov te mijden, tenzij strikt noodzakelijk. Nu de coronamaatregelen zijn versoepeld en het aantal besmettingen afneemt, zijn ook reizigers voor niet-noodzakelijke reizigers weer welkom.

Peters: “Veel mensen en bedrijven weten nog niet dat ze weer van harte welkom zijn in het ov. Reden voor alle ov-bedrijven in Nederland om samen een landelijke campagne op te zetten. We willen graag dat mensen weer gaan ervaren hoe prettig en verantwoord het is om met het ov te reizen.”

Het licht staat op groen

Bij deze multimediale campagne ligt de focus op het inspireren van de reizigers om weer vaker met het ov te reizen voor verschillende doeleinden en ze te informeren over geldende maatregelen in het ov. Want volgens Peters is verantwoord reizen met het ov weer mogelijk, door onder meer de spreidingsafspraken die met onderwijsinstellingen werden gemaakt en de mondkapjesplicht.

Het gemiddeld aantal reizigers in het ov zit nu tussen de 50 en 65 procent ten opzichte van 2019, waarbij de kosten voor ov-bedrijven nagenoeg gelijk zijn gebleven vanwege de beschikbaarheidsvergoeding. Peters verwacht dat we aan het eind van dit jaar weer tussen de 70 en 80 procent zitten. “De toekomst laat zich niet helemaal voorspellen, maar met deze landelijke campagne willen we de reiziger laten zien dat het ov, ok is. Waar je ook naar toe gaat. Het kan met het ov”.

Laat een reactie achter

Lees ook