OV-Magazine Blog
Het ov hoeft niet rendabel te zijn
28 okt om 11:20 uurIn 2023 schreef Keypoint over het idee van het aanpassen van de financieringswijze…
Stilstaan is geen optie
8 dec 20232023 is een jaar van schaarste voor de ov-sector. Vervoerders lopen veelal tegen dezelfde uitdagingen aan. Een…
Busplatform
6 dec 2023Ik ben dol op busprojecten. De verduurzaming, de infrastructuur in de openbare ruimte of het modelleren van…
Fiscus versoepelt gebruik ov-abonnementen
23 nov 2023Op 25 oktober stemde de Tweede Kamer in met een fiscale versoepeling van het gebruik van ov-abonnementen. Maar…
Toegankelijk ov ‘als in’ een toegankelijk persoon
8 sep 2023Als we het hebben over een toegankelijk persoon komen woorden binnen als warm, open en hartelijk. Terwijl ‘…
Opmerkelijke keuzes rond nieuwe Hrn-concessie
8 sep 2023De demissionaire regering heeft op een aantal punten opmerkelijke keuzes gemaakt rond de voorgestelde…
0 procent btw voor ov is wél betaalbaar
31 aug 2023Per 1 januari 2024 worden de prijzen voor het ov met circa 11,7 procent verhoogd. Daardoor wordt het ov minder…
Mobiliteit: niet alleen harde cijfers maar ook een goed gesprek
23 aug 2023Door te luisteren naar de behoefte van mensen met vervoersarmoede kom je tot maatwerk oplosisngen, in plaats…
Missen we de bus?
27 jul 2023Voor wie uit de trein of de bus stapt op Amsterdam Centraal, zal het uitzicht over het IJ de aandacht trekken,…
Hamburg Autostad
20 jul 2023Eerder dit jaar liep ik in Hamburg, een omvangrijke, ietwat ruige havenstad. Mooi gelegen aan het Hamburgse…
Ook automobilist moet zich zorgen maken over staat ov
29 jun 2023Het openbaar vervoer staat op dit moment in de overlevingsstand. De geldpot raakt leeg en Den…
Inventief, niet innovatief
13 jun 2023Onlangs was ik in Parijs voor een congres en voor mijn ontbijt koos ik een prachtig industrieel-erfgoed-achtig…