OV-Magazine Blog

Lost in digitalisation

15 apr om 12:25 uur

Digitale onzekerheid is een groot probleem in het Nederlandse openbaar vervoer, schrijft Anne Durand van het…

Lees verder »

Kijkje in de keuken bij... Daimler

8 mrt om 10:45 uur

Wie zijn de organisaties en mensen die het ov in Nederland draaiende houden? Dit jaar gaat OV-Magazine op…

Lees verder »

'Ov-concessies worden geen mobiliteitsconcessies'

25 feb om 09:30 uur

Om in onze materiële behoeften te voorzien hebben wij mensen de keuze uit iets zelf maken of te kopen. Daarbij…

Lees verder »

De drie pijlers van de toekomst

8 feb om 09:35 uur

Binnen onze sector wordt veel gediscussieerd over de toekomst van het openbaar vervoer. Hoe krijgen we onze…

Lees verder »

Google, wat is een hub?

20 jan om 12:46 uur

Google, wat is een hub? Toch wel enigszins teleurgesteld kijk ik naar het scherm. Zelfs mijn, toch wel…

Lees verder »

Hufterproof ontwerpen?

21 dec 2021

Toen ik in 1984 afstudeerde aan de TU Delft was ik al geïnteresseerd in duurzaamheid. We spraken toen nog over…

Lees verder »

'30 km/uur een zegen voor ov-bedrijven'

13 dec 2021

Eerder pleitten de stadvervoerders HTM, GVB en RET dat gemeenten en de Tweede Kamer rekening moeten houden met…

Lees verder »

Brand waterstofbus geeft te denken

5 nov 2021

De brand in de waterstofbus van Arriva op 28 oktober geeft stof tot nadenken, schrijft ov-adviseur Herman…

Lees verder »

De trein van Vriezenveen

4 nov 2021

De afgelopen decennia is in veel Europese landen de rurale railinfrastructuur op grote schaal ontmanteld. Neem…

Lees verder »

De rol van cybersecurity in digitalisatie

14 okt 2021

Nog te vaak denken mensen pas aan de (cyber)security aan het einde van een project. Het toepassen van ‘security…

Lees verder »

Trein-fietscombinatie steeds krachtiger

14 okt 2021

De rol van de fiets in het voor- of natransport wordt steeds groter. Onderzoeks- en adviesbureau Decisio en…

Lees verder »