OV-Magazine Blog

43 jaar geleden: de strippenkaart

9 mei om 09:23 uur

Het was op 8 mei 2023 exact 43 jaar geleden dat de Nationale Strippenkaart werd ingevoerd en er een einde kwam…

Lees verder »

Momentum

13 mrt om 09:17 uur

Allereerst wil ik u feliciteren. We…

Lees verder »

Verkeersveiligheid en ov moeten elkaar versterken

26 dec 2022

De afgelopen jaren vielen in…

Lees verder »

Twee lessen over veiligheid

29 nov 2022

Onlangs was ik met een internationale groep collega-tramexperts te gast bij de gemeente Clichy-sous-Bois, een…

Lees verder »

Ov-ambities kabinet bieden perspectief

25 nov 2022

Met de recente MIRT-brief 2022 heeft het kabinet een belangrijk ov-statement afgegeven, schrijft DOVA-directeur…

Lees verder »

Is de hype van MaaS voorbij?

7 nov 2022

De landelijke MaaS-pilots lopen ten einde en lijken, mede door corona, niet te hebben bereikt waarop de sector…

Lees verder »

Zo kunt u uw ov-systeem verder optimaliseren

14 okt 2022

Om steden en dorpen in de toekomst leefbaar én bereikbaar te houden, is en blijft het openbaar vervoer de…

Lees verder »

Digitalisering contractbeheer: luxe of noodzaak?

7 okt 2022

Overheden stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit van ov-concessies. De keerzijde is echter dat het voor…

Lees verder »

InnoTrans biedt genoeg stof tot nadenken

3 okt 2022

In de week van 19 september werd dit jaar weer de grote internationale spoorbeurs InnoTrans in Berlijn gehouden…

Lees verder »

Meer slimme verkeersveiligheids-oplossingen alstublieft

27 sep 2022

In Nederland vallen de meeste verkeersdoden en verkeersslachtoffers in de bebouwde kom. Volgens de statistieken…

Lees verder »

Blog: Vier handvatten voor Kamerdebat NS-concessie

22 aug 2022

In 2024 loopt de concessie van NS voor het hoofdrailnet af. Het vorige kabinet heeft besloten om NS onderhands…

Lees verder »

Bus is klaar voor een nieuwe stap

25 jul 2022

Nog nooit was dit onderwerp ‘duurzaamheid’ zo relevant in het ov als nu. Nederland kampt met grote uitdagingen…

Lees verder »