Beeldreportage: RE18 gaat van twee naar drie landen
In Neerlands zuidelijkste provincie, daar waar Duitsland en België gescheiden worden door het Nederlandse grondgebied en waar de economische driehoek Aken – Maastricht – Luik deze landsgrenzen te buiten gaat, daar speelt grensoverschrijdend vervoer al decennia een grote rol. “Eigenlijk zou je die grens gewoon moeten vergeten”, stelt Michiel Cusell, regiodirecteur van Arriva Limburg.
Lees ook: Limburg denkt buiten landsgrenzen om

De Arriva-trein naar Maastricht via Herzogenrath staat gereed op Aken Hauptbahnhof. © Wouter Roosenboom
Meer artikelen met dit thema
BRT: Kansrijk, maar gemakkelijk noch goedkoop
1 dec om 10:22 uurDit artikel is een voorpublicatie van het boek ‘Betere bus’, over BRT en andere vormen van hoogwaardig…
Hoe ontwerp kan bijdragen aan (on)toegankelijkheid
25 sep om 11:27 uurBlog: Oplossing voor verdwijning van bushaltes?
2 mei om 13:26 uurPBL: (1)500 bushaltes minder in vijf jaar
2 mrt om 12:04 uurHet aantal bushaltes is de afgelopen vijf jaar met 527 afgenomen, inventariseerde tv-programma Pointer. Volgens…
Blinde vlek ov-gevaar andere weggebruikers
13 dec 2022Het openbaar vervoer is uitermate veilig voor de inzittenden van trein, tram en bus, maar er is een blinde vlek…
Deltaplan versterkt ov én woningbouw Noord-Nederland
2 dec 2022Drie ov-maatregelen en overheveling van tienduizenden extra woningen vanuit de Randstad naar Noord-Nederland…
Grote investeringen in bereikbaarheid Zuid-Holland
15 nov 2022Het Rijk, de Metropoolregio Rotterdam/Den Haag, Provincie Zuid-Holland en de gemeentes Den Haag en Rotterdam…
Meer slimme verkeersveiligheids-oplossingen alstublieft
27 sep 2022In Nederland vallen de meeste verkeersdoden en verkeersslachtoffers in de bebouwde kom. Volgens de statistieken…