In Beeld: RandstadRail barst uit z’n voegen


Van Rotterdam naar Den Haag en van Rodenrijs naar Leidschendam. Met 125.000 reizigers per dag is de RandstadRail inmiddels een succesnummer te noemen. We reden mee.

Lees ook de reportage: RandstadRail nu hét voorbeeld van light rail

foto 1, openingsfoto Berkel Westpolder
foto 1, openingsfoto Berkel Westpolder
Vanaf Rotterdam Centraal is het staan tot Berkel Westpolder.
foto 2, twee perronhoogtes
foto 2, twee perronhoogtes
Tussen Leidschenveen en Den Haag Laan van NOI hebben de perrons twee verschillende hoogtes.
foto 3, Leidschenveen
foto 3, Leidschenveen
Leidschenveen is een belangrijk overstapstation voor reizigers tussen Zoetermeer en Rotterdam.
foto 4, fietsen
foto 4, fietsen
"We móeten echt naar deelfietsen om de zaak bereikbaar te houden.” Station Leidschenveen.
foto 5, Den Haag Centraal
foto 5, Den Haag Centraal
De Haagse RandstadRailtrams 3 en 4 rijden via Den Haag Centraal richting Spui en Grote Markt.
foto 6, Startpunt Erasmuslijn
foto 6, Startpunt Erasmuslijn
Haags Startpunt Erasmuslijn bij Den Haag Centraal, geopend in 2016.
foto 7, Pijnacker Centrum
foto 7, Pijnacker Centrum
In Pijnacker komt een keervoorziening, zodat de metro’s in de spits elke vijf minuten kunnen gaan rijden.
foto 8, lijn 170 rijdt over busbaan
foto 8, lijn 170 rijdt over busbaan
Lijn 170 naar Berkel Rodenrijs, ook RandstadRail, maakt gebruik van een eigen busbaan.
foto 9, Rodenrijs
foto 9, Rodenrijs
Overstap in Rodenrijs van buslijn 170 op de metro.
randstadrail-kaart
randstadrail-kaart
Kaart van de RandstadRail