Momentum

Allereerst wil ik u feliciteren. We zijn over een kritisch punt heen. Heeft u het al gemerkt? We hoeven geen tijd meer te verspillen aan de uitleg.

De rol van duurzaamheid als gedragsfactor

Vervoerders schakelen alom over op ZE-bussen of rijden op groene stroom. De vraag is alleen of dat reizigers aanspreekt of zelfs stimuleert om (vaker) het ov te gebruiken.

‘Fysieke wayfinding verhoogt klantervaring’

Voor de optimale klantbeleving speelt fysieke wayfinding een essentiële rol, vertelt Michiel Meurs van FromAtoB Public Design. Zijn ontwerpbureau leverde stationswijzers en handwijzers op in Utrecht.

De klantvraag is gewijzigd – nu het ov-product nog

Bleef tijdens de coronacrisis het ov-niveau nog grotendeels op peil (door extra subsidie vanuit IenW) terwijl reizigers waren vertrokken, inmiddels verdwijnt door het peloton crises dat de samenleving treft steeds meer ov-aanbod (en is daa

De impact van corona op treinreisgedrag

In maart 2020, nadat de coronacrisis ook Nederland had bereikt, startten TU Delft en NS een groots longitudinaal onderzoek onder treinreizigers (Van Hagen et al. 2021).