KPN: Spot de ov-Spotify
dossier Innovatie

KPN: Spot de ov-Spotify

door in rubriek algemeen
Reacties uitgeschakeld voor KPN: Spot de ov-Spotify

De telecomsector en het openbaar vervoer hebben veel gemeen. In beide sectoren zijn veel partijen actief, maar in de telecom gaat de klantgerichte innovatie een stuk sneller. De omslag in het openbaar vervoer moet komen van visionaire mensen, zegt strateeg Nico Baken van KPN.

KPN heeft sinds 2012 een strategische focus op de ov-sector en is daarmee actief de markt opgegaan. Het telecombedrijf ziet kansen in de files op de weg, de verstedelijking, vergrijzing, de opkomst van duurzame mobiliteit. Dat zijn trends die in het voordeel werken van het openbaar vervoer. En de ov-sector heeft ict en telecom nodig om vervoersoorten naadloos op elkaar te laten aansluiten, reizigers te voorzien van actuele informatie en de veiligheid te verbeteren. Het ov is nu al een interessante markt, maar er blijven nog veel kansen onbenut, vindt KPN.

De ov-markt is op het moment nog te versnipperd om grote stappen vooruit te kunnen zetten, zegt Azeddine Benchellal, directeur OV bij KPN. “In het ov hebben we naast het grote NS verschillende semioverheidsbedrijven en private ondernemingen. Die differentiatie belemmert de integratie in de vervoerketen. Met zo veel verschillende partijen die los van elkaar opereren, is het lastig de kanteling te maken naar een

- Dit artikel kost € 1,50
Bent u al abonnee, dan kunt u hier inloggen voor gratis toegang tot alle artikelen: [ Login]
- Wilt u abonnee worden, kijk dan hier voor alle abonnementen
- U kunt dit artikel los kopen voor € 1,50 via deze link: Purchase Only

Lees ook