Ex-Abellio-topman Jeff Hoogesteger, die samen met Timo Huges het veld moest ruimen bij NS, wil tonnen van zijn voormalige werkgever. Bovendien wil hij pas per 1 januari uit dienst.
Hoogesteger eist ruim drie ton van NS
Dat schrijft De Telegraaf op basis van een voorlopige beschikking die de rechtbank Utrecht deed in het arbeidsconflict. Hoogesteger eist een bruto jaarsalaris, inclusief bonus en vakantiegeld. Hoogesteger werd op 5 juni geschorst, maar wil dat zijn arbeidscontract nog tot 1 januari geldt. In totaal zou Hoogesteger zo nog ruim drie ton van NS tegoed hebben.
NS wil dat Hoogesteger zo snel mogelijk zonder vertrekregeling wordt ontslagen, maar gaf volgens de Telegraaf bij de rechter ook aan tevreden te zijn met ’een billijke vergoeding' voor Hoogesteger van naar schatting twee ton. Eerder kwam het bedrijf al in opspraak, doordat Huges 175.000 euro meekreeg vanwege een rommelig verlopen ontslagprocedure - tegen de wil van minister Dijsselbloem.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
NS toont rode cijfers, treinkaartjes duurder in 2025
27 feb om 12:35 uurDe jaarcijfers van NS laten geen positief beeld zien. In 2023 was het operationele verlies 191 miljoen euro.…
Oproep voor een KennisBank Bus
6 feb om 08:30 uurBeleidsmakers maken bij het ontwerp van nieuwe bushaltes en -infrastructuur onvoldoende gebruik van…
Keolis beproeft anders roosteren buschauffeurs
3 okt 2023Keolis start in januari 2024 in Almere de pilot 'Samen Roosteren', waarbij buschauffeurs online hun eigen…
Ná de innovatieve pilots
2 mei 2023Nederland heeft een goede reputatie als het om innovatie gaat en scoort hoog op de internationale lijstjes.…
Irias verbetert toegankelijkheid ov-haltes met data
2 feb 2023In het Bestuursakkoord Toegankelijkheid OV 2022-2032 is afgesproken dat reisinformatie eenvoudiger en…
Aanbestedingsexpert Rosbergen trots op 25 jaar ov-werk
13 okt 2022Edward Rosbergen, dit jaar 25 jaar in dienst bij MuConsult, zag het adviesbureau uitgroeien tot gevestigde naam…
Blog: Vier handvatten voor Kamerdebat NS-concessie
22 aug 2022In 2024 loopt de concessie van NS voor het hoofdrailnet af. Het vorige kabinet heeft besloten om NS onderhands…
Gok niet, maar bied een vangnet voor #methetov
17 jun 2022Gok niet met het openbaar vervoer en bied een financieel vangnet voor 2023. Dat schrijft een brede coalitie van…
Reactie toevoegen