Mediacampagne ov-bedrijven on hold

Mediacampagne ov-bedrijven on hold

Update: de landelijke ov-campagne ‘het OV is OK’ van de vervoerders staat sinds 25 september tijdelijk on hold, in verband met een snel stijgende aantal coronabesmettingen.

“Zodra de verspreiding van het coronavirus weer de goede kant op gaat en er weer meer ruimte is voor mensen om erop uit te gaan, verwachten wij de multimediale campagne weer in te kunnen zetten”, vertelt Pedro Peters, voorzitter van branchevereniging OV-NL.

De landelijke campagne werd maandag 14 september gelanceerd. De campagne was hard nodig, stelde Peters eerder, omdat de boodschap vanuit de Rijksoverheid lang was om het ov te mijden, tenzij strikt noodzakelijk. Sinds de coronamaatregelen werden versoepeld, laten nog altijd veel reizigers het ov links liggen.

Peters: “Veel mensen en bedrijven weten nog niet dat ze weer van harte welkom zijn in het ov. Reden voor alle ov-bedrijven in Nederland om samen een landelijke campagne op te zetten. We willen graag dat mensen weer gaan ervaren hoe prettig en verantwoord het is om met het ov te reizen.”

Het licht staat op groen

Bij deze multimediale campagne ligt de focus op het inspireren van de reizigers om weer vaker met het ov te reizen voor verschillende doeleinden en ze te informeren over geldende maatregelen in het ov. Want volgens Peters is verantwoord reizen met het ov weer mogelijk, door onder meer de spreidingsafspraken die met onderwijsinstellingen werden gemaakt en de mondkapjesplicht.

Multimediaal

De multimediale campagne ‘Het OV is OK’ is de komende drie maanden te zien op tv, radio, online en op social media. Meer informatie over de campagne is te vinden op www.ov-ok.nl.

We vragen reizigers om een mondkapje te dragen, zo veel mogelijk verspreid over de dag te reizen, grote drukte te vermijden en bij klachten thuis te blijven. Verder gelden natuurlijk de basisregels voor iedereen van het RIVM.

Meer reizigers het ov in

Peters sprak over onder meer deze reclamecampagne tijdens de Rondetafel ‘Hoe verleiden we de reiziger weer het ov in’ op donderdag 10 september, die OV-Magazine organiseerde. Onder leiding van gespreksleider Vincent Wever (Goudappel Coffeng) discussieerde Peters met Manu Lageirse (Transdev), Wilko Mol (OV-bureau Groningen Drenthe),  Jan van Selm (DOVA), Hans Voerknecht (Kijk op Bereikbaarheid), Niels van Oort (TU Delft) en Herman Wilmer (zelfstandig adviseur) over maatregelen, om het ov weer aantrekkelijker te maken voor de reiziger.

Een verslag van dit gesprek leest u in de komende editie van OV-Magazine. Wilt u het magazine in print of digitaal ontvangen? Neem contact op of neem een abonnement.

Laat een reactie achter

Lees ook