NS overweegt de reisplanner uit te breiden met een tijdverdrijvingsapp die de wachttijd veraangenaamt. Een functionaliteitsonderzoek is de laatste dagen uitgezet in het NS Klantenpanel.
Het idee is dat de reiziger aangeeft hoe lang zijn wachttijd is. Aan de hand daarvan schotelt de app content voor die afhankelijk is van de wachttijd. Te denken valt aan een kort spelletje, een microcolumn van een BN’er of een ingezonden Hartklopping.
Onder in het scherm geeft de app aan hoeveel wachttijd er nog over is. De inhoud wordt regelmatig veverst, zodat de gebruiker steeds iets nieuws te zien krijgt. Op het NS-forum wordt de nieuwe functionaliteit met scepsis ontvangen; liever zien gebruikers daar een verbetering in de reisinformatie of wifi op meer stations.

- ‘Automatische trein vergt tijd en lef’ - 27 september 2018
- IC Berlijn: Ferleman verhoogt druk op DB - 19 september 2018
- Langste stedelijk verlengsnoer van R’dam - 20 juli 2018
- Aan de slag met ZE2025 - 19 juli 2018
- Analyse: Geld? Kan geregeld worden - 6 juli 2018