Het elektronische verkoopsysteem voor tickets van en naar Roosendaal bij NMBS heeft zes dagen lang niet gefunctioneerd. Er werd wel geld afgeschreven, maar de kaartjes kwamen niet aan.
Klanten die een ticket probeerden te bestellen op de website van NMBS zijn niet van de storing op de hoogte gebracht. Volgens NMBS-woordvoerder Bart Crols deed het probleem zich specifiek voor bij tickets naar Roosendaal. “Er moest een extra barcode worden toegevoegd op die tickets. Door een probleem met de creatie van de barcode is ook de PDF niet aangemaakt”, aldus Crols.
Vóór de transacties – volgens NMBS lag dat aantal op meer dan 100, werden klanten niet van tevoren op de website attent gemaakt op de storing. Het bestelproces werd zonder problemen doorlopen en het geld afgeschreven, maar de tickets werden nooit gemaild. Ook downloaden was niet mogelijk. “De tijd die nodig was om het probleem te verhelpen was te lang, en klanten hadden daarvan via de website op de hoogte gesteld moeten worden. Daarvan zijn we ons terdege bewust”, laat NMBS in een reactie weten.
Het probleem is volgens NMBS vanochtend verholpen. Klanten bij wie geld is afgeschreven zonder dat ze een ticket ontvingen, krijgen hun geld terug.
Lees ook de column van Vincent Wever: Ik doe het niet meer

- ‘Automatische trein vergt tijd en lef’ - 27 september 2018
- IC Berlijn: Ferleman verhoogt druk op DB - 19 september 2018
- Langste stedelijk verlengsnoer van R’dam - 20 juli 2018
- Aan de slag met ZE2025 - 19 juli 2018
- Analyse: Geld? Kan geregeld worden - 6 juli 2018
ROOSENDAAL TODAY | E-ticketing NMBS Roosendaal dagenlang plat
[…] Lees meer bij de bron: https://www.ovmagazine.nl […]