OV-Magazine
  • Home
  • Artikelen
    • In Beeld
    • Dossiers
    • Transfers
  • Opinie
  • Vacatures
  • Bedrijven
    • Bedrijvenregister
    • Mediakit
    • Whitepapers
  • Vriend worden
  • Abonnement
  • Magazines
  • Contact
    • Bezorging
    • Colofon
  • artikel algemeen
  • Arriva krijgt na twintig jaar opgefrist logo
Arriva krijgt na twintig jaar opgefrist logo
woensdag 12 juli 2017

Arriva krijgt na twintig jaar opgefrist logo

door Redactie OV-Magazine in rubriek algemeen
9 reacties
Share

Arriva krijgt een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Dat geldt voor alle takken binnen de internationaal opererende groep. In Nederland wordt het logo volgend jaar ingevoerd.

De nieuwe verschijning was gisteren voor het eerst te zien tijdens de presentatie van de plannen voor de Noordelijke treindiensten en wordt op initiatief van het hoofdkantoor van Arriva Group in Groot-Brittannië in alle veertien landen uitgerold. “Na 20 jaar is het tijd om ons logo en kleuren op te frissen”, aldus Arriva, die de nieuwe huisstijl zelf omschrijft als ‘modern en fris’. In 1997 ontstond de naam Arriva met de huidige huisstijl na een reeks fusies en overnames en het eerste zakelijke avontuur buiten Groot-Brittannië. In 2010 nam Deutsche Bahn het Britse Arriva over.

Arriva is actief in Zweden, Denemarken. Groot-Brittannië, Nederland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië, Kroatië, Servië, Italië, Spanje en Portugal. In Nederland volgen vanaf volgend jaar eerst de kleuren; vervolgens ook het logo. Waar het bedrijf rijdt onder een regionale huisstijl, zal het bedrijf dat ook blijven doen. Het logo zal wel worden aangepast.

Het is niet de eerste vervoerder die van kleur verschiet. Syntus zit op dit moment in de overgang naar de huisstijl (en ook naamvoering) van moederbedrijf Keolis. Connexxion blijft vooralsnog wel onder de vertrouwde naam en kleurstelling rijden, maar zakelijk voert het bedrijf sinds enige tijd de naam van moederbedrijft Transdev.

Tags Arriva, Arriva Group, huisstijl, logo

Share :

9 reacties

  1. Gerda van Beveren
    12 juli 2017 om 20:10

    Gaat dan ook de kleur van de kleding veranderen?

  2. De Leeuw
    13 juli 2017 om 11:52

    En dus zullen de prijzen bij Arriva wel weer omhoog gaan, om de reizigers deze ongevraagde huisstijlverandering weer te laten (mee)betalen.

    • Tim H
      13 juli 2017 om 20:39

      De tarieven worden door de Provincies bepaald en niet door Arriva

  3. Berth1980
    14 juli 2017 om 09:17

    Logo doet me denken aan het intro van “de zwakste schakel”

  4. Naam
    17 juli 2017 om 19:19

    Ipv fatsoenlijk OV in Limburg gaan ze van deze fratsen uithalen. Sinds Arriva het OV verzorgd is het slechter dan slecht in Limburg

    • Anonymouse
      1 augustus 2017 om 18:58

      Dat heeft meer te maken met de provincie die de eisen zo heeft gesteld en het budget ruim 20% heeft verminderd; dan het bedrijf. Veolia had ook gewoon een 2e keer mee gedaan met een netwerk dat duurder was voor de provincie maar de reiziger wel gaf wat de reiziger nodig heeft. Daar beet de Provincie niet voor. Arriva veroorzaakt zeker een deel van de problemen; maar de provincie speelt er ook een rol in.

  5. Paul
    18 juli 2017 om 10:23

    Hier in Brabant is er sinds dit jaar een Logo van de provincie op de bussen gekomen n.l. BRAVO (BRAbant Vervoert Ons) kosten vooer deze operatie 200.000 Euro.
    Overal is er dus geld genoeg voor onzin maar voor goedkoper of beter vervoer ,ja daar is geen geld voor.

    • Anonymouse
      1 augustus 2017 om 18:59

      200.000 is ongeveer dezelfde kosten als 1 spitsbusje of het laten rijden van bussen op een extra dag (bijv. weekend) op zat of zondag op 1-4 lijnen. Helemaal mee eens dat dit niet nodig was.

  6. Emile
    19 juli 2017 om 09:35

    Vraagje: nu de kleur van het logo van arriva wijzigt, veranderen we dan ook de borden op de 100+ stations waar arriva exclusief lijnen exploiteert? Ihkv ‘wij willen gelijke kansen’ moesten ‘de verfoeide NS-borden’, die overigens spoorbouwmeester-huisstijl en -kleur dragen, pérse vervangen worden. Gaat men die bordjes nu wéér vervangen, paar jaar na dato? En wie betaald (en betaalde) dat? #demooierandjesvanconcurrentie
    http://www.rtvnoord.nl/nieuws/92347/Nieuwe-huisstijl-voor-stations-Arriva

  Vorige Volgende  

Lees ook

Gelderland kiest voor waterstofbussen

Gelderland kiest voor waterstofbussen

30 november 2020
‘Het is zonde al die stroom weg te gooien’

© Rick Keus

‘Het is zonde al die stroom weg te gooien’

22 oktober 2020
Ook Friesland snijdt in dienstregeling 2021

Ook Friesland snijdt in dienstregeling 2021

8 oktober 2020

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze laatste berichten in uw mailbox. Al 2,421 mensen gingen u voor!


> Informatie over onze Privacy Statement

Laatste nieuws

Eringa vertrekt per direct bij Transdev

5 maart 2021

HTM wil gebiedsontwikkeling aanjagen

4 maart 2021

PBL analyseert 6 programma’s op mobiliteit

4 maart 2021

De snelste weg naar de Energiehub

3 maart 2021

Keolis vindt nieuwe CEO in Alex Rentier

1 maart 2021

Ook interessant voor u

Eringa vertrekt per direct bij Transdev

5 maart 2021

Het jaar 2020 samengevat in 11 artikelen

18 december 2020

Studenten kunnen spitsmijden tot augustus

13 november 2020

Wob-verzoek afgewezen; OpenGeo in beroep

22 oktober 2020

Coronavirus zorgt voor minder trein en bus

16 maart 2020

Reacties

  • Loek Nijholt op Eringa vertrekt per direct bij Transdev
  • f.a.houtman op Andere bekostiging toekomstig ov cruciaal
  • Arjan Krabbenbos op HTM wil gebiedsontwikkeling aanjagen
  • Spoordaafje op ‘Internationale ticketing moet makkelijker’
  • Peter Steenmeijer op Groot groter en klein kleiner

Over het magazine

  • OV-Magazine
  • Abonnee
  • Bezorging
  • Contact
  • Mediakit
  • Colofon
  • Privacystatement

Twitter

Follow @OV_Magazine
  • De Provincie Zeeland en Connexxion/Transdev Nederland willen reizen per bus voor de Zeeuwse busreiziger aantrekkeli… https://t.co/J5hH3kXngs

    2 months ago
  • Adviesbureau #MuConsult verwacht dat dit een goed moment is voor systeemverandering. En om dat te realiseren, is ke… https://t.co/3b4xa7HcWH

    2 months ago
  • En nog een vacature bij de  @Vervoerregio . Dit keer als beleidsmedewerker Smart Mobility. Lees meer via deze link:… https://t.co/a96djlC0sP

    2 months ago

Volg ons

  • 3,083Followers
  • SubscribeRss
© 2021 Acquire Publishing • Zwolle | Alle rechten voorbehouden
Op al onze leveringen zijn de algemene voorwaarden van toepassing
KVK: 05080891 | BTW: NL.816144746B01 | IBAN: NL65 ABNA 0580 868 079