De charmante conducteur

De charmante conducteur

door Anka van Voorthuijsen in rubriek reisinformatie
1 reactie

Wees eens wat minder formeel tijdens de omroepberichten in de trein, adviseert NS de conducteurs. Die oefenen nu met klantgericht omroepen: “Er mag best een juicy sausje overheen.”

“En… wees een beetje lief voor elkaar vandaag.” De stem die deze suggestie via de omroepinstallatie van de trein op het eindstation doet, is van NS-hoofdconducteur Willem Luuring. “Best spannend om zoiets te zeggen”, vindt hij. “Maar op het perron kreeg ik zelfs een high five van een passagier. Zo’n omroep doet iets met mensen. De impact is veel groter dan ik vooraf had gedacht.” Luuring probeert zijn omroepberichten vaak enigszins persoonlijk en actueel te maken, zegt hij. “Je krijgt veel positieve reacties van reizigers. Dat maakt mijn werk nóg leuker.”

Opvallende omroepberichten en vrolijke conducteurs scoren hoog bij treinreizigers, blijkt uit de klanttevredenheidsonderzoeken van de NS. Pauline Bron, customer experience manager bij NS: “Met klantgericht omroepen scoren we ineens achten, negens en zelfs tienen bij reizigers. Ze verwachten het niet en daarmee geef je extra sjeu aan de reis van een klant.”

‘Welkom in de leukste trein van NS op weg naar Rotterdam, de mooiste stad van Nederland. Ik heb het even gecheckt bij de machinist, ze weet de weg’

Gastvrijheid

- Dit artikel kost € 1,50
Bent u al abonnee, dan kunt u hier inloggen voor gratis toegang tot alle artikelen: [ Login]
- Wilt u abonnee worden, kijk dan hier voor alle abonnementen
- U kunt dit artikel los kopen voor € 1,50 via deze link: Purchase Only

Lees ook