Het openbaar vervoer in Limburg wordt gegund aan Arriva, meldt de Limburgse omroep L1 op basis van ‘betrouwbare informatie’. Het provinciebestuur neemt morgen de officiële beslissing.
Met de aanbesteding is een bedrag van twee miljard euro gemoeid. Aanvankelijk werd de concessie binnengehaald door Abellio, maar later bleek dat oud-Veolia-directeur René de Beer vertrouwelijke informatie naar Abellio gelekt had.
De provincie wilde een beslissing nemen tussen of de aanbesteding helemaal opnieuw doen of de concessie te gunnen aan de nummer 2, Arriva. Volgens L1 is de keus nu op de laatste optie gehouden. De provincie wil het nieuws niet bevestigen.

- ‘Automatische trein vergt tijd en lef’ - 27 september 2018
- IC Berlijn: Ferleman verhoogt druk op DB - 19 september 2018
- Langste stedelijk verlengsnoer van R’dam - 20 juli 2018
- Aan de slag met ZE2025 - 19 juli 2018
- Analyse: Geld? Kan geregeld worden - 6 juli 2018
Jan van Wegberg
En weer een Nederlandse mega-opdracht naar het buitenland. Chapeau
Piet Huijben
Toch is dat niet zo. Door al dat amateuristische gerommel, door Nederlanders op Nederlandse bodem, eindigen deze avonturen namelijk vaak in het dieprood. Dus, feitelijk doen we in Nederland goede zaken. Personeel met laag werk- en denkniveau krijgt vorstelijk betaald en verhuist met iedere aanbesteding mee naar het bedrijf dat deze aanbesteding ‘wint’. De verliezen, tsja, die komen uiteindelijk in het buitenland terecht. Goed staaltje VOC-mentaliteit.