Na meer dan twee maanden vertraging, gaat de lijn Hengelo-Bielefeld vanaf maandag 26 februari echt van start. De testritten stemmen vervoerder Eurobahn hoopvol.
Nadat de treinen op 14 januari te kampen bleken te hebben met technische problemen voerde treinleverancier Stadler een uitgebreide analyse uit. Halverwege februari kreeg Keolis Deutschland, de moedermaatschappij van Eurobahn, de beschikking over de nieuwe software voor de treinen. Sinds half februari voert Eurobahn testritten uit in Duitsland, die de werking van de software-update bevestigen. Sinds 20 februari test Keolis ook op het grensoverschrijdende traject naar Hengelo.
Valse start
De start van de nieuwe treindienst werd al twee keer uitgesteld. Eerst naar 14 januari, omdat Duitse en Nederlandse toelatingsautoriteiten de normen en regelgeving nog moesten beoordelen. Vervolgens vielen op 14 januari zeven van de Stadlert FLIRT-treinen uit.
Lees ook: Dramatische start Eurobahn in Hengelo

- Rijk verlengt steun ov-sector tot eind 2021 - 9 april 2021
- Arriva moderniseert treinvloot in Noorden - 9 april 2021
- Nieuwe nachttrein A’dam – Praag op komst - 9 april 2021
- Hermes bestelt 32 VDL-bussen Eindhoven - 8 april 2021
- Moet er een Inspectie Busvervoer komen? - 8 april 2021