De afgelopen zeventien dagen is er door ProRail druk gesleuteld aan de westzijde van Station Zwolle. Onder meer de sporen en de wissels zijn vervangen. Er staan nog meer werkzaamheden gepland.
“Maar liefst zeventien dagen stug doorwerken en het is geslaagd”, schrijft ProRail op de website. Het oude spoor is gesloopt en vervolgens zijn met grote machines nieuwe sporen en wissels gelegd. Tot slot werd er gewerkt aan de afwerking van onder andere de bovenleiding en kabels. Een deel van de oude ballast heeft ProRail schoongemaakt en hergebruikt.
Meer werkzaamheden
Er staan meer werkzaamheden gepland voor station Zwolle. Om Zwolle als tweede spoorknooppunt van Nederland klaar te maken voor de toekomst, gaat ProRail eerst verder met het opstelterrein, dat vlakbij het station ligt. “Vanaf 2020 gaan we volop aan de slag met de spoorverdubbeling tussen Zwolle en Herfte. Dit doen we om ervoor te zorgen dat er meer treinen kunnen rijden en om aansluitingen verbeteren”, aldus ProRail.
De afgelopen zeventien dagen konden reizigers met de bus van Zwolle richting Amersfoort, Lelystad en Kampen. Maandag 22 juli werd de dienstregeling hervat zonder al te veel problemen. Alleen de bovenleiding op de Kamperlijn had een halfuur extra nodig.
Bekijk de dronebeelden van de werkzaamheden:

- Hoe Brussel ruimte maakte voor meer ov - 4 juni 2020
- Groningen wint strijd om hyperloop - 23 december 2019
- Dit zijn de best gelezen artikelen van 2019 - 18 december 2019
- Op zoek naar de ideale mix van modaliteiten - 16 december 2019
- Verlenging concessie Amstelland-Meerlanden - 13 december 2019