Het regionaal vervoer in Flevoland, Gelderland en Overijssel krijgt vanaf december 2020 een gezamenlijke huisstijl: RRReis. Dit hangt samen met de start van de drie nieuwe concessies.
OV-Oost neemt je mee op RRReis
De nieuwe merknaam en huisstijl worden geleidelijk doorgevoerd in de drie provincies, waar het aantal concessies wordt teruggebracht van zeven naar drie. Per start van de nieuwe bus- of treinconcessie krijgen de voertuigen de nieuwe huisstijl. In december 2020 start de nieuwe concessie IJssel-Vecht, waarna in december 2022 de concessie Rijn-Waal start en in 2023 Berkel-Dinkel.
Paars-blauw-groen
De drie R’en staan voor de drie samenwerkende provincies: Flevoland, Overijssel en Gelderland. De bussen en treinen krijgen hier een paars-blauw-groene huisstijl. De kleuren staan voor betrouwbaarheid, innovatie en verbinding.
De naam is ook te combineren met verschillende productformules of campagnes om het bus- en treinvervoer onder de aandacht van het publiek te brengen. Het merk en de huisstijl zijn eigendom van de drie provincies, zodat de uniforme uitstraling van het regionale ov bij een nieuwe aanbesteding gehandhaafd blijft.
Meer artikelen met dit thema
Twee inschrijvers voor nieuwe ov-concessie in Oost-Brabant
19 mei om 14:57 uurArriva en EBS hebben een bieding uitgebracht op de nieuwe ov-concessie in Oost-Brabant. Arriva is de huidige…
Goan-fiasco kost 1,4 miljoen
15 mei om 14:10 uurWe schreven al eerder over het gebrek aan animo voor de Twentse ov-app 'Goan', waarin Twente ov- en Wmo-vervoer…
Meer onveiligheid door streng overwegbeleid
2 apr om 11:16 uurHet overwegbeleid voor spoorwegen is sterk gericht op verbetering van de veiligheid…
GVB, HTM, RET, Connexxion en EBS protesteren tegen bezuinigingen op ov
31 mrt om 13:12 uurGVB, HTM, RET, Connexxion en EBS voeren op woensdag 2 april actie tegen de bezuiniging van 110 miljoen euro op…
Gratis openbaar vervoer voor kinderen in Den Haag
10 mrt om 16:31 uurVanaf maandag 10 maart kunnen kinderen van 4 tot en met 11 jaar in Den Haag gratis reizen met de bussen en…
NS presenteert nieuwe dubbeldekker
5 mrt om 14:46 uurNS presenteert de nieuwe dubbeldekker die besteld is bij leverancier CAF met een model op ware grootte. Dat een…
Daimler Buses viert 30-jarig jubileum: een succesverhaal in de busindustrie
27 feb om 14:35 uurDaimler Buses viert dit jaar haar 30-jarig bestaan. Op 23 februari 1995 werd EvoBus GmbH…
Eurostar stopt met 'zomertrein' naar Marseille
25 feb om 15:54 uurEurostar stopt met de trein tussen Amsterdam, Brussel en Zuid-Frankrijk, de Eurostar Sun, voorheen 'Zon-Thalys…
Dit is een merknaam nemen om het hebben van een merknaam. Dit is gewoon echt lelijk. Dan heb ik nog liever dat de vervoerder met een eigen huisstijl komt
Ingediend door Bart Kromwijk op do, 21/03/2019 - 14:50
In het gepubliceerde onderzoeksdocument (waarin de keuze voor deze naam en huisstijl wordt toegelicht) staat dat deze naam en huisstijl door slechts 11 procent van de inwoners positief wordt beoordeeld. Reden waarom de provincies toch hiervoor hebben gekozen, is dat de andere onderzochte merknamen en huisstijlen nog slechter vielen bij de inwoners. Is het niet een logische vervolgstap om totaal nieuwe merknamen en huisstijlen te onderzoeken, aangezien deze factoren wel degelijk bijdragen aan de aantrekkelijkheid van het openbaar vervoer?
Ingediend door Bas op do, 21/03/2019 - 18:41
Nounounou... ze hebben weer wat bedacht hoor. DoorZeeland, OV Fryslân, StreekBuzz, StadsBuzz, Breng, Bracht, Bravo, Broeva, Haro,... en nu dit weer.
Ingediend door mvdw op vr, 22/03/2019 - 13:22
Sorry, de gekozen naam roept bij mij associaties op met een spelfout, een typfout (de letter R is blijven hangen) of de titel van een verhaaltje voor een kind van drie. Verontrustend dat het bureau dat deze flop verzon nog beroerdere verzinsels bedacht heeft, zodat eenoog RRR nu tot koning in dit land der blinden is gekroond. Zonde van een hoop geld, dat beter aan DRU's besteed had kunnen worden!
Ingediend door CT van Sambeek op vr, 22/03/2019 - 20:12
Bij deze wordt op de informatie schermen in de bussen ruim van tevoren aangekondigd op welke lijn die vanaf een grote centrale knooppunt verder gaat rijden. Dat zouden ze bij alle vervoermaatschappijen ingevoerd moeten worden.
Ingediend door Anoniem op wo, 27/07/2022 - 21:38
Reactie toevoegen