NS: Pittig jaar voor de boeg

vrijdag 26 januari 2024

NS waarschuwt treinreizigers voor een 'pittig jaar', vanwege geplande werkzaamheden, vertragingen en verstoringen. 

De problemen uit 2023 zijn ook in 2024 nog niet opgelost. Vorig jaar was één op de tien treinreizen van NS vertraagd. NS en ProRail hebben de samen opgestelde doelen dan ook niet gehaald - en ook de minimale doelen waar beide partijen op beoordeeld worden door IenW zijn niet gehaald.

De vertragingen in 2023 werden veroorzaakt door werkzaamheden aan Rotterdam Centraal, de Schipholtunnel en de Duitze kant van de Betuweroute. Ook spelen verzakkingen in Zeeland en door het hele land een tekort aan monteurs een rol. 

Door het tekort aan monteurs en aannemers moeten veel werkzaamheden ook overdag plaatsvinden, in plaats van in de nachtelijke uren. Dat levert ook extra hinder voor reizigers op.

 

 

Meer artikelen met dit thema

descriptionArtikel

Einde aan 'omchecken' in zicht

14 feb om 10:06 uur

Het verplichte omchecken bij een overstap tussen verschillende vervoerders lijkt binnenkort tot het verleden te…

Lees verder »
descriptionArtikel

NS-dienstregeling 2026: eerdere en latere treinen, meer treinen richting Zeeland

11 feb om 10:55 uur

NS heeft een adviesaanvraag gedaan bij het Locov voor de dienstregeling 2026. Hoofdpunten: Zeeland en Noord-…

Lees verder »
descriptionArtikel

Eerste Brabantse bushalte rookvrij

31 jan om 09:23 uur

De bushalte bij het Amphia Ziekenhuis in Breda is sinds donderdag 30 januari 2025 rookvrij. Gedeputeerde Stijn…

Lees verder »
descriptionArtikel

VRA en MRDH luiden noodklok over geplande bezuiniging op ov

23 jan om 12:44 uur

De MRDH en de VRA luiden de noodklok over de door het kabinet voorgenomen bezuiniging van 110 miljoen op het ov…

Lees verder »
descriptionArtikel

Geen alcoholovertredingen vastgesteld bij railmedewerkers in 2024

21 jan om 09:46 uur

In 2024 hielden railinspecteurs van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) samen met de Politie…

Lees verder »
logo OV-Magazine
descriptionArtikel

De Nedersaksenlijn, een ontbrekende schakel in het spoorwegnet

13 jan om 09:13 uur

Het Nederlandse spoorwegnet is sinds jaar en dag primair gericht op de Randstad. Van…

Lees verder »
descriptionArtikel

Kennismaken met Railforum-directeur Jeroen Haver

23 dec 2024

Per 1 oktober 2024 nam Jeroen Haver de rol van directeur Railforum over van Corina…

Lees verder »
descriptionArtikel

Keuzes voor het spoor

18 dec 2024

Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) presenteerde onlangs het essay *…

Lees verder »